Dec 22 2006

thnx…

dah lama aku tunggu..
finally… :p
p/s: harap2 ni bkn last 🙂

Dec 19 2006

akhirnya…

mission 7 – prospect
dh berjuta kot rugi sblm berjaya dalam mission neh..
hari ni, akhirnya aku berjaya~!!!
yeay~!!!

BANG! You watch Anonymous fall down holding the foot he just shot a hole in. You remove the $50,000 from the table and put it in your pocket. You call Anonymous an ambulance, feeling slightly sorry for him.

Anonymous[9]
2006-12-19
3:50:23 AMGod damnit! Well the $100,000 is yours! And here, take this Smith & Wesson Revolver, the one we used in the game. With it you can challenge others to the game of Foot Russian roulette! I do not think I will be playing that game again.

p/s: senyap je skrg…

Dec 11 2006

marah ke?

Nabi Muhammad bersabda: “Bukanlah
orang yang kuat itu (dinilai) dengan
(kekuatan) dalam pergelutan,
sesungguhnya orang yang kuat ialah
orang yang dapat menguasai dirinya
ketika marah.” (Hadis riwayat Bukhari).

p /s: jangan marah…

Dec 11 2006

good morning… :)

it’s 4.44am (jam aku, jam lain aku x tau)…
masih x ngantuk..
esok x der kelas.. x per.. 🙂
ala yg ad kelas pn x tdo lagi.. kelas smp kul 11 jer, pastu tdo la kan :p
aku mmg x der kelas (dwi-maksud)…
sebab tu aku macam ni (i- x tdo lagi, ii-bkn yang i)
x per la.. biar je la…

p/s:  kt mana aku skrg ni? macam dulu lagi ke? x kot…

Dec 09 2006

my friend…

is this the only friend that i have?

my friend

p/s: perlukah untuk aku terus mencuba?

Dec 08 2006

map 2006

salam..
baru sampai ke bilik selepas perjalanan hampir 8 jam dari kg. parit penghulu, sg rambai, melaka..
nice place, nice ppl, nice bla bla bla..
letih, tired, ngantuk..
hehehe

p/s: dia kembali.. tapi sama jer 😐

Dec 02 2006

i’m off

mission awareness programme
Kg. Parit Penghulu, Sg. Rambai, Melaka
3rd – 7th of December 2006

p/s: masihkah ad harapan?

Dec 01 2006

thnx ma…

Suatu hari para sahabat melihat Rasulullah s.a.w duduk sambil tertawa dengan gembira sekali. Saidina Umar r.a pun bertanya,” Mengapa ?”

Rasulullah menjawab, “Ada 2 orang umatku yang memperhitungkan hak- haknya . Yang seorang berkata : “Berikanlah haknya yang telah engkau zalimi itu!,” Maka berkatalah yang dituntut itu dengan kesedihan : “Ya ALLAH , wahai Tuhanku ! Sesungguhnya kebaikanku telahpun habis semuanya , maka tiadalah lagi yang dapat aku berikan kepada saudara ini,” Maka lantas dijawab oleh orang yang menuntut itu,”Oleh itu maka orang ini mesti mengambil segala dosaku sebagai gantinya!,”

Tatkala itu kelihatan Rasulullah s.a.w mengalirkan air mata nya menahan kesedihan yang menimpa nasib orang yang dituntut itu, lalu meneruskan sabdanya : “Kemudian ALLAH S.W.T berfirman kepada orang yang menuntut itu,”Angkatlah kepalamu dan lihatlah syurga,” Apabila dilihat oleh si penuntut itu atas syurga yang penuh didalamnya kota- kota yang berlantaikan perak dan gedung-gedung indah yang diperbuat daripada emas bertahtakan perak, intan , permata yang elok- elok ,”Apakah itu semua untuk nabi- nabi atau apakah untuk orang yang syahid?,” Maka dijawab ALLAH S.W.T :”Itu untuk sesiapa sahaja yang sanggup membayarnya !,” Maka kata si penuntut “Ya ALLAH ! Siapakah yang memiliki harta yang banyak untuk membeli syurga yang amat hebat itu?,” Maka dijawab ALLAH S.W.T ,”Engkau pun dapat membayarnya. Iaitu dengan mengampuni saudara yang telah menzalimimu. Maka kata si penuntut itu: “Kalau begitu aku sanggup mengampuni dosanya terhadapku!”

Firman ALLAH S.W.T :”Pimpinlah tangan saudaramu bersama-sama kedalam syurga itu. Kemudian Rasulullah s.a.w bersabda :”Maka berbuat baiklah kepada saudara mu sesama muslim,”.