Aug 26 2007

ramli sarip

salam..
last night, was a performance by ramli sarip, papa rock, or abg li as what nuQman said. saya bukanlah orang yang suka melayan konsert-konsert ni, bukan apa, tak suka dengan crowd yang betul-betul crowd. tapi saya tak kisah orang yang datang seramai mana pun kalau masing-masing ad tempat duduk sendiri. tak perlulah berhimpit-himpit. well, that’s off the topic. anyway, kalau anda pun macam saya, suka konsert yang tak memerlukan anda untuk berhimpit, yang menyediakan anda tempat duduk, yang berhawa dingin, dan sebagainya, i can give you one. check out www.kembarasufi.info

sebenarnya hanya nak kongsi 3 keping gambar yang saya snap semalam. walaupun seperti yang saya kata, saya tak suka konsert yang sesak-sesak tu, saya tetap kesana. kerana? kerana saya tak perlu bersesak. 🙂 terima kasih kepada hana sebab benarkan saya, akay dan akmal masuk kawasan larangan pentas yang berpagar. puas hati, dapat tangkap gambar tanpa bersesak-sesak. kata amal, freelancer. apa-apa saja.

ramli sarip

 

 ramli sarip

 

ramli sarip

 

tiga keping. selebihnya koleksi peribadi. 🙂 sekali lagi, jika anda adalah seperti saya, layari kembara sufi. dapatkan kelainan dalam konset yang lain ini. www.kembarasufi.info

Aug 23 2007

an evening…

salam..
an evening.. teringat pula event an evening with KRU Production, yang dibuat sebagai salah satu cara untuk raise fund bagi menjayakan titian budi. tapi itu dah lepas.

weekend ni, berlangsung pesta konvo. hari isnin nanti, majlis konvokesyen. itu cerita yang akan datang. cerita yang dah lepas pun ada. agak banyak. saya rasa sepanjang bulan ogos ni, dah macam-macam saya lalui. ada yang baik, ada juga yang tak baik. tapi tak mengapa, itulah asam garam kehidupan.

berbalik kepada cerita minggu lepas. bertuahnya saya, menang pertandingan montaj, menang lagi infohunt. sepanjang hidup di bumi utp ni, rasanya itulah pertama kalinya saya masuk pertandingan. sebelum-sebelum ni, hanya bertindak sebagai orang dibelakang tabir. 🙂

hari khamis, berlangsung pula agm. dengan rasminya saya turun pangkat. i’m now in keruhteam  :D. alhamdulillah, selesai satu tanggungjawab. dalam pukul 12, AGM selesai. selepas itu, keluar makan bersama senior yang sama-sama keruh. agak terharu, lepas ni mungkin dah tak dapat bersama dengan mereka lagi.  semester depan saya ke praktikal. balik dari praktikal, mereka semua dah habis belajar. jumpanya mungkin majlis konvokesyen mereka nanti.

weekend is for ihack.  sebaik balik dari minum-minum selepas AGM, terus kemas beg, laptop dan lain2. pukul 330 pagi, kema hantarkan ke medan gopeng. naik bas ke kL pukul 430 pagi. pukul 10pagi, baru dapat jumpa dengan rakan sepasukan yang dah bertolak awal sehari.

entahla.. banyak sebenarnya yang tak kena. tapi aku hanya berharap semua yang tak kena tu hanyalah mainan hati dan persaan semata-mata. miahahahahaha..

udah ler.. keje byk, time to work. iyargh~!!

Aug 14 2007

sahabat…

salam…
aku mendapat tahu yang kau sedang sakit.. aku risau akan kau sahabat. aku tak mahu tahu apa sakitnya, kerana aku pasti yang aku sudah tahu apa sakitnya.

sudah aku pesan dulu, jangan kau cuba cari penyakit sebegini. bukannya kau tak tahu apa tanda-tanda awal penyakit tu, tapi kau sengaja tak mahu ambil tindakan pencegahan. ko biarkan saja ianya merebak. dan sekarang kau dah mengalami nasib yang sama seperti aku. aku sangat faham dengan keadaan kau sekarang, sebab aku pernah berada di tempat kau suatu ketika dulu. tak guna aku membebel lagi, sudah pasti ko akan menjangkakan apa yang aku akan katakan. tapi tak apalah, itulah yang kita namakan sebagai peringatan.

apa tindakan kau sekarang wahai sahabat? kita dah lama kenal. lama sangat. jauh lebih lama dari orang yang dah lama kenal kau. aku bersedia membantu setakat yang termampu. aku mungkin bukan yang terbaik untuk menolong, tapi aku yakin kau tiada orang lain untuk diminta pertolongan. aku harap kau tabah dalam mengharungi hari muka. betul kata orang, yang lepas itu biarkanlah lepas. amiklah sebagai teladan. aku yakin, apa yang kau buat pasti ad rasionalnya.

aku tak mahu kehilangan sahabat seperti kau, yang mana aku pasti aku tak akan kehilangan kau. aku sangat pasti akan hal itu. sebelum aku berundur, aku nak ingatkan, jangan kau lupa untuk makan ubat. sebegitu sakitnya kau, sebegitu jugalah sakit dengan aku. sepertimana kau, aku juga gembira melihat sahabatku gembira. tabahlah…

aku rasa cukuplah setakat ini. aku nak ke kelas. kalau kau rajin, berkesempatan, balas email aku ni yer.

sekian,

Aug 03 2007

it’s friday

friday…
hari ni hari jumaat. dalam bahasa inggeris, friday is jumaat. betul? atau, jumaat itu friday. (ini tidak ada kena mengena atau sangkut paut baik secara kebetulan atau disengajakan, dengan filem love is cinta. eh, ke cinta itu love?)

when talking about friday, a short 3D animation, a malaysian friday, by Tan Jin Ho, come accross my mind. It’s was being developed for more than past three year i think, since i was in school (skrg dh kt universiti :p). during that time, it can be downloaded from http://amalaysianfriday.cjb.net. It’s a story about an old man, come back from farm, with setandang of banana, reach his old house, wash his foot, climb-up the stairs, take-off cloth, and enter his bath room. that’s what i remember about the story.

why i want to talk about this short animation? of course because it is a 3D, superb 3D for people like me. well, the point here is not about the superb 3D.  it’s about how we appreciate, concern, know, alert, & … about the others, especially old men, disables, … & …

******

masa yang lepas terus berlalu pergi,  masa akan datang, semakin hampir dikunjungi, masa sekarang bakal dielewati. itulah hakikat masa yang hakiki. tak salah jika disebut masa itu emas, lagi tak salah jika diibaratkan masa itu umpama mata pedang, jika kita tidak dipotong, akan memotong.

apa sahajalah masa itu diibaratkan, diumpamakan, semuanya terpulang kepada diri sendiri. bagaimana menghargai masa, bagaimana memanfaatkan masa dan bagaimana membuang masa.  saya percaya, semua orang ada caranya yang tersendiri. cara tersendiri, yang mungkin bilamana diceritakan kepada orang lain, boleh dijadikan bahan ketawa, bahan jenaka dan sebagainya. tidak mengapalah, itu pandangan dan tanggapan mereka. saya bukan bercakap sebagai seorang yang kalah, yang berputus asa atau yang sudah pasrah. semua ini hanyalah sekadar perkongsian daripada pengamatan, penilaian, dan pengalaman oleh semua orang.

well, life goes on.

adam, mukhlis, what’s next? guaner kita neh? kat mana doh kita? kemana kita pasneh? tolong wei, aku sorang2 ni.. (set2 tango, tolong kami….)

haish~