Mar 31 2008

What it will be this year?

31st March 2008. Tommorow is April Fool Day. Oh now, I didn’t say that i’m celebrating the day, but then, i’m waiting… waiting for what’s Google’s Fool for this year πŸ™‚

Previously:

Google MentalPlex (2000)

PigeonRank (2002)

Google Lunar (Copernicus Center) (2004)

Google Gulp (2005)

Google Romance (2006)

Gmail Paper and Google TiSP (2007)

################## (2008)

i’m waiting… πŸ™‚

Mar 31 2008

kisah kita…

ingat kisah kita?

tak apa la kalau awak lupa. ya. kisah kita tu panjang, saya pun tak ingat mana awalan dan mana akhiran. tapi bagi saya kisah itu adalah sebuah kisah yang menarik, walaupun bukanlah sebuah kisah klasik masa depan.

banyak yang kita harungi bersama. penat lelah suka duka. awaklah yang terbaik pernah saya jumpa. awaklah yang terbaik pernah saya miliki. awak pernah menjadi segala-galanya buat saya. sebagaimana saya, awak juga pernah melukakan hati saya. sebagaimana awak, saya juga pernah membawa diri kononnya merajuk.

saya rindukan saat-saat indah kisah kita itu. biarlah kisah itu menjadi kenangan, menjadi ingatan untuk kita.

hari ini, kita membuat kisah masing-masing. mungkin ada sedikit persamaan diantara kisah kita, dimana kisah saya dan kisah awak berjumpa. saya harapkan suatu hari nanti kita akan dapat bina sebuah kisah kita yang baru, yang mana kita mungkin sudah dihujung usia, jika diizinkan-Nya.

walaupun tak banyak, saya ada membaca kisah-kisah awak sepanjang kita tidak bersama. oh.. bukan di media cetak dan buka juga di media-media elektronik. cukuplah untuk mengubat kerinduan saya kepada awak. banyak kisah menarik yang sampai kepada saya. yang kurang enak, juga tidak ketinggalan.

kita hari ini sudah dewasa. sudah matang. sudah boleh berfikir. layak untuk bekeluarga. ada diantara kita memang sudah memulakan episod hidup bekeluarga. hanya masa yang menentukan giliran kita.

kisah kita. perpisahan sementara ini sudah saya jangka. bukan salah awak ditinggalkan, tapi bukan juga salah saya untuk meninggalkan. inilah suratan takdir, tentuan Ilahi. bukan bermaksud saya tidak setuju dengan ketentuan-Nya, tapi kagum. Hebatnya Dia. jika tidak kerana apa yang disuratkan ini, mana mungkin kisah kita ini menjadi sebuah kisah yang sangat hebat.

seringkali apa bila kita berjumpa, walaupun seketika dan hanya beberapa, kisah kita yang lalu sentiasa menjadi bahan bual biacara, hilai tawa. satu persatu kita kisahkan semula. yang masa saya tak ingat, awak ingatkan, mana awak tertinggal, saya tambahkan, mana yang kita salah, kita yang betulkan. kisah indah, kisah manis, kisah hitam, kisah pahit. masa itulah kita merasakan alangkah indahnya kiranya dapat kita betulkan kesilapan lalu. alangkah indahnya kalau dapat kita kekal disitu, tapi bukan kekal begitu.

Mar 30 2008

wordpress 2.5

wp 2.5 released. i’m up to date. :p

this 2.5 version changes a lot, esp on the admin panel. warnanya mungkin sedikit suram, tapi mungkin ad theme untuk admin panel. haven’t look for it yet πŸ™‚

to all wp users out there, get ur self up to date. haven’t come across with any security issues, bugs on the net.

Mar 30 2008

image stabiliser

blurry, shaking, focus out and etc2. cara ini sediki sebanyak boleh membantu. lagi-lagi kalau kaw2 nk zoom πŸ™‚

[flash http://www.metacafe.com/fplayer/1041948/1_image_stabilizer_for_any_camera___lose_the_tripod.swf]

Mar 30 2008

jaga bateri anda

cmenjaga bateri bukan suatu yang mudah:)

rujuk: http://www.batteryuniversity.com/partone-21.htm

penjagaan bateri sangatlah penting untuk memastikan handset, kamera, pda and etc2 tahan lebih lama. don’t just take for granted.

Mar 30 2008

argue

An atheist professor of philosophy speaks to his class on the problem science has with God, The Almighty. He asks one of his new Muslim students to stand and…

Professor: You are a Muslim, aren’t you, son?
Student : Yes, sir.

Prof: So you believe in God?
Student : Absolutely, sir.

Prof: Is God good?
Student : Sure.

Prof: Is God all-powerful?
Student : Yes.

Prof: My brother died of cancer even though he prayed to God to heal him. Most of us would attempt to help others who are ill. But God didn’t. How is this God good then? Hmm?
(Student is silent.)
Prof: You can’t answer, can you? Let’s tart again, young fella. Is God good?
Student :Yes.

Prof: Is Satan good?
Student : No.

Prof: Where does Satan come from?
Student : From…God…

Prof: That’s right. Tell me son, is there evil in this world?
Student : Yes.

Prof: Evil is everywhere, isn’t it? And God did make everything. Correct?
Student : Yes.

Prof: So who created evil?
(Student does not answer.)
Prof: Is there sickness? Immorality? Hatred? Ugliness? All these terrible things exist in the world, don’t they?
Student :Yes, sir.

Prof: So, who created them?
(Student has no answer.)
Prof: Science says you have 5 senses you use to identify and observe the world around you. Tell me, son…Have you ever
seen God?
Student: No, sir.

Prof: Tell us if you have ever heard your God?
Student : No , sir.

Prof: Have you ever felt your God, tasted your God, smelt your God? Have you ever had any sensory perception of God for that matter?
Student : No, sir. I’m afraid I haven’t.

Prof: Yet you still believe in Him?
Student : Yes.

Prof: According to empirical, testable, demonstrable protocol, science says your GOD doesn’t exist. What do you say to
that, son?
Student : Nothing. I only have my faith.

Prof: Yes. Faith. And that is the problem science has.
Student : Professor, is there such a thing as heat?

Prof: Yes.
Student : And is there such a thing as cold?

Prof: Yes.
Student : No sir. There isn’t.
(The lecture theatre becomes very quiet with this turn of events.)

Student : Sir, you can have lots of heat, even more heat, superheat, mega heat, white heat, a little heat or no
heat. But we don’t have anything called cold. We can hit 458 degrees below zero which is no heat, but we can’t go any further after that. There is no such thing as cold. Cold is only a word we use to describe the absence of heat. We cannot measure cold. Heat is energy. Cold is not the opposite of heat, sir, just the absence of it.
(There is pin-drop silence in the lecture theatre.)

Student : What about darkness, Professor? Is there such a thing as darkness?
Prof: Yes. What is night if there isn’t darkness?

Student : You’re wrong again, sir. Darkness is the absence of something. You can have low light, normal light, bright light, flashing light….But if you have no light constantly, you have nothing and it’s called darkness, isn’t it? In reality, darkness isn’t. If it were you would be able to make darkness darker, wouldn’t you?

Prof: So what is the point you are making, young man?
Student : Sir, my point is your philosophical premise is flawed.

Prof: Flawed? Can you explain how?
Student : Sir, you are working on the premise of duality. You argue there is life and then there is death, a good God and a bad God. You are viewing the concept of God as something finite, something we can measure. Sir, science can’t even explai a thought. It uses electricity and magnetism, but has never seen, much less fully understood either one. To view death as the opposite of life is to be ignorant of the fact that death cannot exist as a substantive thing. Death is not the opposite of life: just the absence of it. Now tell me, Professor. Do you teach your students that they evolved from a monkey?
Prof: If you are referring to the natural evolutionary process, yes, of course, I do.

Student : Have you ever observed evolution with your own eyes, sir?
(The Professor shakes his head with a smile, beginning to realize where theargument is going.)

Student : Since no one has ever observed the process of evolution at work and cannot even prove that this process is an on-going endeavour, are you not teaching your opinion, sir? Are you not a scientist but a preacher?
(The class is in uproar.)

Student : Is there anyone in the class who has ever seen the Professor’s brain?
(The class breaks out into laughter.)

Student : Is there anyone here who has ever heard the Professor’s brain, felt it, touched or smelt it?….No one
appears to have done so. So, according to the established rules of empirical, stable, demonstrable protocol, science says that you have no brain, sir. With all due respect, sir, how do we then trust your lectures, sir?
(The room is silent. The professor stares at the student, his face unfathomable.)

Prof: I guess you’ll have to take them on faith, son.
Student : That is it sir.. The link between man & god is FAITH. That is all that keeps things moving & alive.

source: friendster’s bulletin

Mar 30 2008

recognise the machine?

[flash http://www.youtube.com/watch?v=Wyjc-EOA_O4]

Mar 29 2008

tagged by rosli

ok. bagi menjawab tag. sampai jugak benda ginih kt aku eh..
1. Pilih 5 atau 50 pautan kegemaran.

5 je.. kalau 50 tu, bukan kegemaran tapi keterpaksaan ketika kebosanan.

ini limanya:

  1. www.torncity.com
    • Game
  2. http://groups.google.com
    • Update dari groups
  3. www.flickr.com
    • Photography
  4. www.nst.com.my
    • For the sake of news
  5. www.friendster.com
    • Friends

itu saje yang mampu dishare. sebab pautan lain rasanya tak suci πŸ™‚
it’s depend on how u define suci. saya mintak pakcik google definekan πŸ™‚

2. Tag balik 5 orang.

5 orang je? 5 kategori aku bagi…
1- Semua budak Torncity yang duduk at least palace
2- Semua yang ada akaun friendster dan ada saya dalam friend list tapi tak kenal saya
3- Semua yang ada dalam ym list saya, tapi tak pernah jumpa saya
4- Semua yang tahu saya pakai laptop
5- Semua yang tahu nama saya memang AALIM

p/s: saya memang tak tahu nak tag sape.

3. Pautan haruslah suci.

4. Maklumkan orang yang ditag. —-> saya mansuhkan

5. Sebut nama orang yang tag kamu.
rosli

Mohd Rosli Kamaruddin: buat tag
Mohd Rosli Kamaruddin: aku tag mu dlm blog aku
Mohd Rosli Kamaruddin: hahah

Mar 29 2008

belanda? go die pliss….

say NO to Holland… semoga keadilan terus tertegak di bumi-Nya.

insya-Allah

p/s: kita bukan sesiap untuk menghukum

Mar 27 2008

daulat dan tulah

printf(“Hello World!”);

Daulat selalu dipadankan dengan tuanku. Jadinya daulat tuanku. Tulah pula ialah perkataan yang dimaksudkan sebagai balasan akibat menderhaka kepada sultan. Itu pada pandangan saya.

Bagi saya, apa yang berlaku di Terengganu adalah memalukan. Sangat memalukan. Seolah-olah sulta tidak langsung mempunyai hak. Jarang sekali kita dengar berlakunya ketidaksefahaman diantara rakyat dan sultan. Mungkin kita hari ini kurang atau dengan lebih tepat lagi langsung tidak menghargai nilai sejarah. Matapelajaran sejarah perlu diubah cara pendekatannya. Mungkin ada amali? (hahaha.. mana mungkin eh?). Mungkin inilah akibatnya, belajar sejarah hanya untuk lulus cemerlang, ataupun mungkin mengajar sejarah hanya untuk anak didik lulus cemerlang.

Apa dah jadi sebenarnya? Adakah ini yang dikatakan akibat sifat wala’ pada pucuk pimpinan yang ada pada pemimpin2-pemimpin kita?

β€œKita tunggu arahan daripada presiden. Apa saja yang presiden minta… apa yang dibuat sekarang pun (sokong Idris) adalah atas arahan presiden.
http://utusan.c….04.htm

Dimana pula letaknya sultan?

Siapa MB saya? Bukan tidak mahu ambil kisah, tapi adalah lebih penting untuk melihat kepada salahlaku yang sedang berlaku sekarang, memang langsung tidak dapat diterima akal (akal saya). Dah lama bermain dalam fikiran, Kerajaan Terengganu dalam penggal lepas sibuk melaksanakan pelbagai pembangunan, tapi pada saya, kami orang Terengganu juga ada kehilangan sesuatu. eg: KUSZA dan Pulau Duyung.

Mar 27 2008

saya sudah letih…

saya sudah letih…

[singlepic=130,150,center]

Mar 26 2008

We are in state of emergency

You sit down to watch TV, suddenly the image goes blank and a loud beeping noise rings out. As you reach for the remote to turn the volume down, a woman’s voice reads the ominous message aloud. “This is an emergency broadcast alert! There has been a confirmed detonation of a Radioactive Bomb within Torn City. We urge all residents to remain calm and remain inside their homes until further notice. We believe the terrorist faction 39th Street Killers was targeted. Hundreds have been injured in the blast that has destroyed much of the area reported to be near the factions headquarters. …And many, many more are now being treated for radiation poisoning. Currently their names and condition are being withheld while local and state law enforcement officers finish the investigation. Again: There has been a confirmed detonation of, some kind of Dirty Bomb within Torn City. We urge all residents to remain calm and inside until further notice.”