Jul 31 2009

noob me..

k.. camni..

aku ada satu perkataan.. dua

daripada perkataan dua ni, aku boleh buat

dua
Dua
dUa
duA
DUa
dUA
DuA
DUA

ada 8 jenis yang aku boleh buat. tapi itu kalau perkataan dua, ada tiga huruf je. macam mana dengan perkataan yang ada 15 huruf? kalau 20 huruf? takkan nak buat satu macam dua tu? macam mana nak kira?

p/s: dulu ada belajar kan? kaman.. tolong aku~ hahaha.. factorial? probability? p!? n!? haish..

Jul 24 2009

I remember

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Fr9axjdTCzQ[/youtube]

Jul 22 2009

How serious are we?

Instead of quoting from the web, I captured the screen and post it here. It’s because, I have too few post with images. 😀

gov_msiaplease click for larger image.

or you can just browse the page here: http://www.pcworld.com/article/168504/malaysian_foreign_ministrys_web_site_compromised.html

I’m totally agreed on the point raised in the article, especially the last sentences. And for me, this kind of thing do happen in private sector, especially the big one. No such thing as matching right people with the right job. What they do is, filling the holes.

Jul 21 2009

chmod 777

Kalau sudi katakan sudi, tidak aku ternanti-nanti..
Kalau tak sudi katakan tak sudi, senang aku cari pengganti…

owh.. tiada benci sama sekali.

Jul 19 2009

a brand new today.. and tomorrow too

hari ini, dan hari esok dan beberapa hari lepas untuk kali ini jauh bezanya dengan apa yang berlaku untuk masa yang sama tetapi untuk tempoh sepanjang lebih kurang 5 tahun lepas.

jika sebelum-sebelum ini, dua-tiga minggu lepas aku dah habis cuti. bukannya hari ini aku masih bercuti, tetapi tiada lagi cuti. sebelum ini, dalam masa seminggu lepas, tidur lambat, bangun awal, memang biasa dan rutin. tapi hari ini tidak bermakna aku boleh tidur lama-lama, cuma lebih lama dari biasa.

sebelum ini, hari ini aku akan keluar mencari keperluan harian, stok-stok makanan dan lain-lain. tidak lagi berlaku untuk hari ini. malam ini pula, sibuk bertanya kawan-kawan tentang jadual. bila kelas pertama untuk esok, di mana dan kelas apa. macam-macam.

tapi itu untuk hari ini pada sepanjang lima tahun lepas. tapi hari ini untuk hari ini jauh berbeza seperti hari ini untuk yang lepas-lepas. semoga hari-hari esok yang bakal aku dan anda semua lalui menjadi hari yang lebih baik daripada hari ini. insya-Allah.

selamat belajar 😀

Jul 17 2009

A great car need a great driver to be great

Anything great that belong to not-great can’t be great. Unless the not-great turn into great.

Jul 16 2009

Saya ada kawan

http://kosmo.com.my/kosmo/content.asp?y=2009&dt=0715&pub=Kosmo&sec=Infiniti&pg=in_01.htm

cool~

Jul 11 2009

Class of 2009

Congratulations.

See you this mid-august 🙂

http://www.aalim.net/blog/?p=584

Jul 02 2009

ISO Maker

you are only to create a ISO file, from CD or DVD. if yes,  LC ISO Creator might be the best tools to get it done

you can get it here: http://www.lucersoft.com/freeware.php

it’s free. without any warranty 🙂

how to use? a little common sense will do.