Apr 27 2010

gila bahagia. normal merana. genius tak kecewa.

come across that line in one a formspring belong to a friend.

you choose what you want to be.

anda boleh dapat bahagia dengan menjadi gila.
boleh pilih untuk jadi normal, tapi akan merana.
tak genius la kalau kecewa. nak jadi genius jangan kecewa. betul?

fikir-fikir. renung-renung.

Apr 24 2010

biol

biologi

Apr 21 2010

You’ve been warned

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=XlSc8W5VaR8[/youtube]

we need to know 🙂

secure your wordpress:

http://www.bloggingpro.com/archives/2010/04/20/wordpress-security-a-comprehensive-guide/

Apr 20 2010

oh..

hor toh… rindu padamu dop starang..

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=VZfgKCJc_Xg[/youtube]

ah parokkkk..

Apr 19 2010

Sun

Sun

Aku tak mintak kau berjanji. Aku tak suruh kau buat itu ini. Kau jugak yang katakan itu dan katakan ini. Jangan hanya tau kata itu dan kata ini. Jangan hanya tahu janji itu janji ini.

Jangan kau janjikan nak kahwinkan anak jiran kau dengan sepupu kau. Anak dia, bukan kau yang punya.
Jangan kau janjikan nak beri kereta bapak kau kepada kawan sekolah lama kau. Kereta bapak kau, bukan kau yang punya.
Jangan kau janji nak bagi tanah nenek kau yang kat belakang rumah kepada makcik awek kau. Itu tanah nenek ko, bukan kau yang punya.

Aku tunggu sampai kau buat ape yang kau cakap. Walk The Talk.

Apr 13 2010

hmmm…

something is missing…
someone is missing…

too bad/luckliy, it was not missing in action. but still, it’s a missing.

rm -rf *log*

Apr 11 2010

Berpasukan

berpasukan itu apa?

berpasukan ke bila seorang ahli tiada(tak sihat, tertinggal bas, MC or etc), semuanya tak jadi?
atau berpasukan ialah walaupun tidak cukup seorang, hasilnya masih sama.

macam mana sebenarnya berpasukan ni? memang nak kena semua ada ke? kalau seorang tak ada tak berpasukan ke? aku tak tahu yang sebetulnya, aku ingin tahu.

aku rasa, bila berpasukan, setiap ahli tahu apa yang ahli lain tahu. kata berpasukan, jika seorang ahli tiada, ahli lain kan ada. itulah aku sifatkan dengan berpasukan. jika seorang ahli tiada, pasukan jadi tiada guna, itu lebih kepada sendirian. tapi ini ialah apa aku rasa.

ayam tambatan? boleh ke kalau kita kata selain ayam tambatan, semuanya adalah pasukan. ayam tambatan ialah bersendirian. selain ayam tambatan dicampur ayam tambatan boleh disebut satu pasukan ke? aku tak tahu.

berpasukan adalah saling melengkapi. betul ke? macam sama dengan saling memerlukan je.

Apr 10 2010

kerajaan kena adil katanya.

Presidennya, Datuk Mokhtar Samad berkata, berdasarkan maklumat yang diterima beliau, majoriti kontraktor yang disenarai hitam itu adalah kontraktor besar yang mempunyai pengalaman lebih 25 tahun dalam bidang berkenaan.

owh.. kontraktor besar, so bila kontraktor besar takleh senang2 amik tindakan.

Mokhtar berkata, PKMM sedar jika sesuatu projek itu lewat disiapkan ia akan memberi kesan tidak baik kepada rakyat, bagaimanapun kerajaan perlu bertindak adil dalam mengambil tindakan menamatkan sesuatu kontrak dan menyenarai hitam kontraktor berkenaan. – Bernama

owh kerajaan, anda dikatakan tidak adil ke lepas menyenarai hitamkan mereka yang “besar” yang bersalah?

pada aku, sebab dah besar, sebab dah berpengalamanlah tak boleh bagi muka. dah buat projek juta-juta, dah buat projek besar-besar, takkan tak reti-reti lagi. kata kontraktor2 besar, ape nak hairan kalau kena blacklist ngan kementerian pelajaran. kementerian pelajaran plak, 6 je ke kontraktor yang boleh buat projek-projek tu.

ape yang bukan 6 diblacklist tu tak mampu nak buat ape yang 6diblacklist tu buat? atau adakah ape yang “diperolehi” dari 6 yang diblacklist tu tak dapat “diperolehi” dari yang bukan dari 6 tu?

atau memang sengaja nakkan yang enam itu kekal jadi enam. tak nak yang bukan enam jadi macam yang enam.

owh yer, aku tak rasa dalam kontrak ada kata yang maksudnya mungkin, “tak apa kalau siap lambat, takkan dibatalkan kontrak”.

Apr 08 2010

Collateral Murder

“I don’t know how the children hurt” – Major Brent Cummings, Executive Officer 2-16, US Army.

“Come on, let us shoot!” – The desperate-to-shoot army. Pity you.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=5rXPrfnU3G0[/youtube]

even worse, a camera is a weapon. damn it. we do shoot with camera, but it won’t fire a bullet. Will never.

read here: http://www.collateralmurder.com/en/index.html


Apr 04 2010

Weekend

At least press the shutter. What’s the result is no.2.

p/s: hoping for the best from Him.